Przyroda
Administrator
1. Czego się możesz dowiedzieć na lekcjach przyrody? Podaj co najmniej cztery przykłady.
2. Wymień znane Ci źródła informacji o przyrodzie.
3. Podaj cel obserwowanej przez Ciebie fasoli.
4. Opisz sposób w jaki rozdzielisz opiłki żelaza zmieszane np. z mąką. Dlaczego możemy je rozdzielić tą metodą?
5. Co to jest roztwór? Wskaż w roztworze rozpuszczalnik i substancję rozpuszczaną.
6. Wymień cech po jakich możliwa jest identyfikacja substancji.
7. Uzasadnij stwierdzenie: „ Badając właściwości substancji za pomocą zmysłu smaku i węchu, należy postępować bardzo ostrożnie”.
8. Podaj zastosowanie wody jako dobrego rozpuszczalnika.
9. Rozpoznawanie mieszanin jednorodnych i niejednorodnych. Definicja mieszaniny jednorodnej i niejednorodnej.
10. Opis metod rozdzielania substancji: sączenie, odparowanie.
11. Opisz jedno doświadczenie, które udowadnia, że świat zbudowany jest z drobin.
12. Przemiana fizyczna i przemiana chemiczna – definicje, rozpoznawanie przemian chemicznych i przemian fizycznych.
13. Opisz cechy po których możesz odróżnić: miedź od żelaza, mąkę od soli.
14. Wymień (w punktach) czynności jakie wykonasz rozdzielając mieszaninę np. wody, soli i mąki.
Offline