administrator - 2012-05-20 20:48:12

1.    Porównanie środowiska lądowego i wodnego.
2.    Podział skał.
3.    Wykorzystanie poznanych skał przez człowieka.
4.    Wpływ podłoża na  warunki życia organizmów (kret, piaskownica, łoś, kozica, rosiczka).
5.    Porównanie wyglądu korzenia ro śliny w glebie wilgotnej i suchej.
6.    Formy terenu wypukłe i wklęsłe (nazwy, rozpoznawanie na rysunku).
7.    Wyznaczanie wysokości względnej i bezwzględnej wzgórza.
8.    Jak wyznaczamy wysokość względną a jak bezwzględną?
9.    Najwyższe góry i szczyt w Polsce.
10.    Wyjaśnić: halny,  producent, konsument, fotosynteza.
11.    Tatry   (atrakcje dla turystów)
12.    Z jakich skał zbudowane są Tatry?
13.    Wskazanie na rysunku pięter roślinności w Tatrach.
14.    Opis pięter w Tatrach.
15.    Jak zmienia się temperatura w Tatrach?
16.    Rozpoznawanie zwierząt chronionych w Tatrach (str.140)
17.    Rozpoznawanie roślin chronionych w Tatrach (z zeszytu ćwiczeń).
18.    Rodzaje lasów.
19.    Warstwy lasów (wymienić, opisać skład).
20.    Znaczenie lasu.
21.    Wpływ warunków środowiska na organizmy. (wiatru na koronę drzewa, światła na wygląd sosny,  wpływ nasłonecznienie na rośliny, wpływ temperatury na zwierzęta i rośliny).
22.    Opis fotosyntezy z wykorzystaniem rysunku rośliny.
23.    Układanie łańcuchów pokarmowych w lesie i na polu, wskazywanie w nich producentów i konsumentów.
24.    Elementy ożywione i nieożywione przyrody.
25. Przykłady zwierząt roślinożernych, wszystkożernych i mięsożernych.

www.kotycienia.pun.pl www.skiexpressbus.pun.pl www.ligagenerallyf1.pun.pl www.mt2destiny.pun.pl www.kaensoprano.pun.pl